Rytm dnia daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, po pewnym czasie dziecko zna już ten rytm i wie co zaraz nastąpi. Powtarzalność czynności, wyrabia w dziecku pewne nawyki. Z kolei pewność tego, co zaraz nastąpi nie zaskakuje dziecka, tylko zachęca je do wykonywania czynności samodzielnie.
6:30 - 8:00 Zebranie się dzieci do przedszkola / Rozmowy indywidualne z rodzicami / Zabawy indywidualne i zespołowe
8:00 - 8:30 Ćwiczenia poranne / Zabawy ruchowe / Praca wyrównawcza
8:30 - 9:00 Zabiegi higieniczne / Czynności samoobsługowe / Przygotowanie do śniadania/śniadanie
9:30 - 10:30 Zintegrowana działalność edukacyjna / Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową
10:30 - 10:50 Zajęcia taneczne / Przygotowanie do drugiego śniadania
11:00 - 11:30 Drugie śniadanie
11:30 - 12:30 Zajęcia plastyczne / Zajęcia muzyczne / Zabawa w ogrodzie / Zajęcia z j. angielskiego
12:30 - 13:00 obiad
13:30 - 14:30 Relaksacja / Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych / Słuchanie literatury dziecięcej
14:30 - 15:00 Zabawy z inicjatywy dzieci / Zabawy ruchowe / Zajęcia dodatkowe
15:00- 15:30 podwieczorek
16:00 - 17:30 Zajęcia i zabawy zintegrowane / Indywidualna praca stymulacyjna / Praca z dzieckiem zdolnym lub korekcyjno - kompensacyjne / Rozchodzenie się dzieci / Rozmowy z rodzicami
Plan ma charakter orientacyjny i w razie potrzeb indywidualnych, może ulec zmianie.
Miłego dnia w przedszkolu!